Interim ansættelse og kontrakt

Planlægger I en udstationering? Midlertidig ansættelse under internationale eller lokale forhold? Hvad gør man med skat, hardship-tillæg, rejsetilskud, og hvordan bestemmes lønnen, hvis stillingen foregår i et uland?

Leder jeres organisation efter en topkandidat, som måske kun findes halvvejs rundt om Jorden, og kender ikke proceduren for en midlertidig ansættelse? Eller har du selv fået øje på en midlertidig stilling i en koncern i udlandet, og vil sikre at du betaler skat det rigtige sted og de rette tillæg?

I Danmark er vi vant til at hyring og fyring foregår relativt gnidningsfrit, når loven skal overholdes, men situationen kan blive kompleks, hvis en dansk virksomhed eksempelvis planlægger en ansættelse af en amerikansk kandidat i et nyoprettet datterselskab i Kina.

Det er ofte lidt lettere at gennemskue forholdene, hvis der er tale om faste stillinger, hvor en medarbejder flytter til landet i en årrække, men ved ansættelse af en Interim manager, der typisk arbejder i 6-12 måneder, er der sjældent én best practise, der sikrer at ansættelse og kontrakt forløber uproblematisk og lovpligtigt.

Hvor skal den nye Interim manager betale skat? Hvilke regler gælder for feriepenge? Kan medarbejderen afskediges eller opsige undervejs uden at virksomheden eller medarbejderen føler sig snydt pga. manglende kendskab til reglerne? Og hvordan skrues kontrakten sammen, så både medarbejder og virksomhed er tilfredse?

Nexus hjælper med det juridiske og praktiske

Nexus Interim Management har siden år 2000 bragt internationale organisationer og Interim managers sammen i over 800 gennemførte projekter verden over. Her har vi fået forholdene for midlertidige ansættelser af højt kvalificerede profiler under huden, så vi kan guide jer gennem ansættelsen, så kontrakten bliver lovlig og tilfredsstillende for begge parter. Nexus er det eneste danske medlem af det internationale Interim-netværk WIL Group, der er en stærk og dynamisk ressource i processen med at få de juridiske aspekter og forhold ved internationale ansættelser på plads.

Kontakt os og hør hvordan vi kan sikre en gnidningsfri proces

Hvis I ønsker at høre mere om, hvordan en Interim manager fra Nexus’ netværk kan føre jeres projekt i mål, eller hvordan du selv kan blive Interim manager, så kontakt en af vores partnere på +45 7022 6555 eller nexus@nexus-interim.dk og få en uforpligtende samtale.

Læs mere om Interim

Interim CEO | Interim HROInterim CMO | Interim COO | Interim CFO Interim CIO | Interim salgschef | Interim Financial Controller | Freelance Interim Manager | Interim supply chain indkøb logistik og procurement | Forandringsledelse: Interim Change Manager | Interim ledelse | International and cross-border Interim Management | Interim Management in Scandinavia and the Nordics

Nexus Interim Management A/S
T: +45 7022 6555
E: nexus@nexus-interim.dk

København
Kompagnistræde 13, 3.
1208 København K

Aarhus
Ny Banegårdsgade 55, st.
8000 Aarhus C