
En Interim Manager er oplagt når en virksomhed møder forandring
Interim Managers kan håndtere udfordringer, udføre transformationer og besætte en midlertidig ledig stilling. Vi ved at alle opgaver er forskellige. Uanset den konkrete opgave, får I, med en Interim leder, præcis hvad I har brug for. En Executive Interim Manager er en løsning på det konkrete problem. En Interim Manager fokuserer fuldt ud på den givne opgave og har ofte stor værdi ved blandt andet strategiprojekter og implementeringer.
Læs mere om vores tjenester her.

Interim CEO
Brings experience, secure leadership, execution power and at least 20 years experience of operationally successful change management and management group work.

Interim CFO/Økonomichef
Can start with short notice and deliver quick results in the form of increased growth, implemented change or support in specific projects.

Interim Sales & Marketing Manager
Has experience in operational change work and a deep expertise in sales, marketing and marketing communication.

Interim CIO & IT Manager
Ensures efficient and functional IT systems, developing business systems and strategically planning for future needs and technical development.

Interim Project Leaders & Program Managers (PMO)
Has the extensive experience to navigate business-critical initiatives both quickly and safely. Runs large and complex projects or programs.

Interim HR Manager
Can start immediately and deliver results from day 1, bringing experience, secure leadership and execution power.

Interim Executives til risikostyring og krisehåndtering
An Interim Manager who can support your organization in times of crisis.

Interim Supply Chain Manager
Has at least 15 years of experience of operationally successful change work, often from an international context.
Ofte stillede spørgsmål om Interim Managers
Hvad er en Interim Manager?
Interim Management giver virksomheden adgang til en leder med meget erfaring, når deres egne ressourcer ikke er fyldestgørende. Det kan blandt andet være ved udfordringer inden for vækst, kriser eller ved ledige stillinger.
En Interim Manager er en person med meget erfaring inden for ledelse og vækst i komplekse situationer. Interim manageren har en baggrund inden for ledelse i en kommerciel eller offentlig virksomhed. Ofte har Interim manageren valgt at fratræde en fastansættelse, for at påtage sig tidsbegrænsede interim-opgaver. Det giver en hverdag med en bred vifte af arbejdsopgaver og gode muligheder for udvikling. På den måde kan vores kunder få et samarbejde med en Interim, der har stor erfaring med lige præcis deres problematik.
Hvad er forskellen mellem en Interim Manager og en Management Consultant?
Executive Interim Management har den ene fod i headhunting-branchen og den anden i ledelsesrådgivning. Vi har listet de primære forskelle mellem de to nedenfor:
Interim Manager | Management Consultant |
---|---|
Hovedfokus | |
At gennemføre og drive forandring for at opnå resultater | Analyse, rådgivning, overførsel af praksis, løsnings forslag og/eller projektledelse |
Kompetencer | |
Basere eksekvering primært på baggrund af langvarig driftserfaring, lederskab og branche-/funktionel erfaring. I visse tilfælde med tidligere arbejde som konsulent? | Basere eksekvering primært på baggrund af metoder, processer og analyser kombineret med industriel/funktionel praksis indsamlet fra konsulentvirksomheden? |
Metode for eksekvering | |
Fungere som en del af din organisation, ofte med budget og/eller ansvar for P/L (overskud og tab) | Fungere uden for de organisatoriske rammer (ofte i program-/projektform) |
Alder | |
40+ afhængig af branchen og den funktionelle baggrund | Typisk 25-35 år gammel |
Loyalitet | |
Fuldstændig loyal over for dig som kunde og dine mål. Rapporterer til dig som en medarbejder. Intet incitament til at sælge dig flere Interim Managers | Loyal over for dig som en kunde, men også over for hans/hendes konsulterende virksomhed |
Hvornår er en Interim Manager en god løsning?
En Interim Manager er især en god løsning, når I øjeblikkeligt har brug for en erfaren leder eller specialist inden for et bestemt område. Det kan være, at rekruttering er for tidskrævende og/eller klassisk ledelsesrådgivning ikke kan sikre jer de nødvendige kompetencer. Det kan være alt fra at udfylde en ledig stilling, reorganisering af en virksomhed i forbindelse med digitale forandringer, udvidelse, internationalisering, frasalg af virksomheder eller lignende. At samarbejde med en Interim, er kort sagt, en hurtig, effektiv og sikker løsning.
Læs mere om vores tjenester her.
Hvilke roller kan en Interim Manager udfylde?
Interim CXO & Interim Executives
- CEO/Group CEO / Chief Executive Officer
- CFO / Chief Financial Officer
- CTO / Chief Technology Officer
- CIO / Chief Information Officer
- COO / Chief Operating Officer
- SVP / Senior Vice President
- BU Manager / Business Unit Manager
- VP Sales / Vice President Sales
- SVP Marketing / Senior Vice President Marketing
- SVP Operations / Senior Vice President Operation
- SVP / Senior Vice President
- R&D / Research & Development
- HR / Human Resources
Læs mere om Executive Management her.
Program Manager & Project Managers
- PMO / Head of Program Office
- Project Office Director
- Senior Project Director
Læs mere om PMO/Project Management her.
Head of Key Functions
- Head of Business Development
- Head of Communications
- Finance Manager / CFO
- Head of Group Finance / Group Accounting Manager
- Head of Accounting / Accounting Manager
- Head of Business Control
- HR Manager
- Site Manager
- Production Manager
- Logistic Manager
- Purchasing Manager
- R&D Manager
- Project Manager
Læs mere om Functional Specialists her.
Andre vigtige specialister
- Treasurer
- Legal / General Counsel
- Quality Manager / Kvalitetschef
- Press Officer
Læs mere om Functional Specialists her.
Hvilke udfordringer kan en Interim Manager løse?
Gennem årene har vi opbygget et stort nationalt og internationalt netværk inden for samtlige brancher. Her er blandt andre profiler med baggrund inden for ledelseskonsultation og som har meget erfaring med implementering af programmer og projekter, samt at skabe vækst.
Hvor lang tid varer en opgave?
Normalt strækker en opgave sig over 6-12 måneder, i nogle tilfælde længere. Det forekommer hyppigt, at samarbejdet forlænges eller formålet udvides undervejs, hvis det understøtter hovedopgaven og begge parter ser en fordel i det.
Hvor meget koster det at hyre en Interim Manager?
Prisen for at hyre en Interim Manager gennem Nexus Interim, afhænger fuldstændig af den konkrete opgave. Herunder hvilke kompetencer den specifikke opgave kræver, samt dens formodede varighed. Vi gennemgår sammen de forskellige faktorer, for at lave et prisestimat, der kan imødekomme kunden og tiltrække en Interim-profil med de bedste kompetencer.
Læs artikler og interviews om Interim Management her.