Interim Project- and Program Managers (PMO)

“Nogle af de ting, der er gennemgående i alle opgaver, er forståelsen for hvor I er på vej hen – retningen, hvorfor I gør som I gør og hvilke evner der skal til for at rykke fremad.”

At håndtere store og komplekse projekter eller programmer, kræver en leder der har omfattende erfaring og kan implementere forretningskritiske initiativer hurtigt og sikkert.

Nordic Interim samarbejder med de bedste Interim Change Leaders på markedet

Ved store projekter, kan der være behov for nye kompetencer, især hvis specialviden kræves. For at sikre at I når jeres mål, og både tidsestimat, kvalitet, budget bliver overholdt, kan det være en god løsning at få en Interim Project eller Program Manager ombord, som kan hjælpe med dette.

At lede gennem forandring

At lede gennem forandring betyder at lede en organisationen og interessenter, på en struktureret måde, fra den nuværende situation til et ønsket resultat.

Et stort projekt er typisk bekosteligt, både mht. tid, ressourcer og kapital. Det er derfor vigtigt, at det er udført og ledt på effektiv og langsigtet vis. Det kommer i sidste ende hele virksomheden til gavn.

En Project Manager planlægger og leder projekter eller programmer, som skaber rammerne for en succesfuld arbejdsplads.
Project Manageren har ansvaret for projektets forløb og sikrer kompetent problemløsning, uanset hvad der skulle dukke op undervejs.

Læs mere om hvornår en Interim Manager er den bedste løsning

Målet er et gnidningsfrit forløb

Hvis ledelsen af et projekt ikke er optimal, kan I risikere, at projektet overskrider både budget og tidsestimat. Begge dele er dyrt, for selv den bedste virksomhed.

En Change Leader arbejder tæt sammen med virksomhedens ledelse og er selvkørende til sådan en grad, at virksomhedens daglige drift, kan fortsætte upåvirket. 

Nogle projekter kan kræve en ekspert med specialviden. I andre tilfælde kan det være en fordel, at samarbejde med en Interim fra en anden branche, som kan bidrage med en anden type viden og nye perspektiver.

Et godt eksempel på et projekt, hvor en Interim Change Leader kan skabe stor værdi, er ved større investeringer, som kræver kompleks koordinering mellem flere afdelinger.

Fordelene ved at inddrage en Interim Project Manager eller Program Manager:

  • Virksomheden skal ikke afsætte ressourcer fra medarbejdere, som i forvejen har andre faste opgaver
  • En Interim Leader er 100% dedikeret til opgaven
  • En Interim Project Manager eller Program Manager har succesfuldt fuldført adskillige lignende projekter 
  • En erfaren Interim Manager har en solid og sikker lederprofil, der kan styrke jeres organisations stabilitet
  • Projektet følger tidsplanen og budgettet